Gra rozpoczyna się krótkim opowiadaniem, o tym jak Harry trafia do
domu państwa Dursleyów, oraz jak Harry poznaje prawdę o swoim magicznym
pochodzeniu.
Kiedy wprowadzenie dobiega końca, gracz przejmuje
kontrolę nad Harrym, i poznaje Albusa Dumbledore’a. On odsyła Harry’ego
na lekcje. Po drodze spotyka Rona Weasley’a i jego starszych braci Freda
i George’a, którzy urządzają Harry’emu samouczek poruszania się po
Hogwarcie. Po ukończeniu samouczka dają Harry’emu Kartę z Czarodziejem i
czekoladową żabę. Po wyjściu z sali, Harry spotyka trójkę Ślizgonów:
Draco Malfoya, Vincenta Crabbe’a i Gregory’ego Goyle’a, oraz Gryfonkę:
Hermionę Granger.
Pierwszą lekcją jest obrona przed czarną magią z
profesorem Quirrellem, na której Harry poznaje zaklęcie Flipendo.
Następna lekcja to latanie, z Madame Hooch, a później zaklęcia i uroki z
profesorem Flitwickiem. Harry uczy się zaklęć Wingardium Leviosa i
Alohomora.
Po zakończeniu Wyzwania Wingardium Leviosa, Harry dostaje dwa listy od
Hermiony, i udaje się na następną lekcję. Na drodze staje mu Draco
Malfoy, który obrzuca Harry’ego czarodziejskimi petardami. Po pokonaniu
Malfoya Harry wychodzi z zamku do cieplarni profesor Sprout na lekcję
zielarstwa, i poznaje czar Incendio. Po zajęciach okazuje się, że Malfoy
ukradł przypominajkę Neville’a Longbottoma, a Harry wskakuje na miotłę i
goni Ślizgona, aby ją odzyskać. Kiedy Harry zwraca przypominajkę
właścicielowi, profesor McGonagall powiadamia go, że załapał się do
drużyny Quiditcha Gryffindoru, a po południu zagra mecz. Harry odwiedza
Hagrida,
który pokazuje mu smocze jajko. Harry przynosi Hagridowi kilka
ognistych nasion do ogrzania jajka, w zamian z co dostaje Kartę z
Czarodziejem i flet.
Później Harry gra w meczu przeciwko Slytherinowi. Po grze, Harry’ego
czekają lekcje obrony przed czarną magią, na której poznaje zaklęcie Lumos, oraz lekcja eliksirów z profesorem Snape’em.
Po lekcjach Harry i Ron muszą uratować Hermionę przed trolem górskim.
Po tych przygodach nadchodzi czas na kolejny mecz Quiditcha, tym razem
przeciwko Ravenclaw.
Nadchodzą Święta Bożego Narodzenia, a razem z nimi prezenty. Harry
dostaje pelerynę-niewidkę. Razem z Ronem i Hermioną postanawiają, że
smok Hagrida, Norbert, powienien zostać oddany do smoczej kolonii w
Rumunii. W tym celu, korzystając z prezentu Harry’ego, wybiera się on na
nocną wyprawę na wieżę. Po drodze musi jednak uważać na Argusa Filcha,
woźnego Hogwartu, który pilnuje biblioteki, oraz na jego kotkę Panią
Norris, która dołącza do pana. Wracając do salonu Gryffindoru, Harry
znajduje dziwne lustro – Zwierciadło Ain Eingarp, w którym widzi swe
odbicie razem z całą rodziną. W sali Zwierciadła ponownie spotyka Albusa
Dumbledore’a. Ostatecznie udaje mu się wrócić do Wieży Gryffindoru. Po
długich namysłach, Hermiona odkrywa, że w korytarzu na trzecim piętrze
ukryty jest Kamień filozoficzny.
Razem z Harrym i Ronem udają się do korytarza, by nie dopuścić do
kradzieży Kamienia. Dzięki fletowi od Hagrida, udaje im się przemknąć
obok Puszka, trójgłowego psa.
Następnie Harry musi przypomnieć sobie zielarstwo, i uwolnić
przyjaciół z Diabelskich Sideł, oraz wykazać się refleksem szukającego i
złapać skrzydlaty klucz. Kiedy Harry dociera do następnej sali, okazuje
się, że zadaniem jest pokonanie figur szachowych. Harry musi dokończyć
zadanie, ponieważ Ron, który wcześniej się tym zajmował, był ranny. Aby
wyjść z następnej sali, Harry z Hermioną muszą odnaleźć odpowiedni
eliksir. Hermiona wraca pomóc Ronowi, a Harry idzie do ostatniej sali,
gdzie spotyka profesora Quirella, który chce ukraść Kamień. Kiedy Harry
podchodzi do niego, ten zdejmuje turban i obraca własną głowę o 180
stopni, w wyniku czego, Harry staje twarzą w twarz z samym Lordem
Voldemortem. Aby ujść z życiem, Harry wykorzystuje Zwierciadło Ain
Eingarp do odbicia zaklęć Czarnego Pana, i zwycięża, po czym traci
przytomność. Do sali przybywa profesor Dumbledore, i zabier z niej
Harry’ego z Kamieniem. Znów włącza się tryb opowieści, z której można
się dowiedzieć, że Kamień filozoficzny został zniszczony, a Gryffindor
zdobywa Puchar Domów. Jeżeli gracz zebrał uprzednio 250 Fasolek
Wszystkich Smaków i wszystkie Karty Czarodziejów, Harry dostaje Kartę ze
swoją podobizną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dzięki za dodanie uwagi!